satusabah

Majlis Daerah Keningau (MDK)

Saya berasal dari keningau sabah..apa yang saya nak utarakan disini ialah tentang peraturan-peraturan dari pihak majlis daerah keningau yang...

Saya berasal dari keningau sabah..apa yang saya nak utarakan disini ialah tentang peraturan-peraturan dari pihak majlis daerah keningau yang agak melampau dan sepatutnya tidak  berlaku...saya seorang peniaga cybercafe.. dan telah berniaga selama 13 tahun...segala peraturan yang ditetapan oleh MDK kami patuhi. pengubahsuian bangunan yag memakan kos ratusan ringgit juga kamu patuhi..tapi apa yang kami tidak setuju apabila MDK mengenakan bayaran RM5.00 untuk sebuah komputer sebulan...kalau nak dikira sangat tentang keuntungan berniaga cyber ni takde lah untung mana pun..pendapatan sebulan kami tak sampai pun seribu..lesen cyber yang kami pohon selama 5 tahun pun MDK tak proses lagi..dan.. saya telah dikenakan denda sebanyak RM500.00 kerana berniaga tanpa lesen...sedangkan dulu kami cuma menggunakan lesen trading dan diluluskan oleh MDK sehinggalah syarat baru peniaga Cybercafe kena pohon lesen khas untuk cybercafe..dan kami telah memohon..dan telah diluluskan oleh PDRM dan Bomba..tapi pengurusan dari MDK sehingga hari ini belum ada lagi..dah kami peniaga akan terus dikenakan kan denda selagi lesen cyber tu kami belum dapat..kami sependapat bahawa perkara ini tidak masuk akal dan sangat membebankan dan menakutkan..tak pe lah kalau pembayaran RM5.00 untuk sebuah komputer dibayar pada tiap2 tahun.. apa yang perluh saya bayar pada setiap bulan.. sewa kedai RM1000.00 Bill SESB RM500.00 ke RM600.00 Bill TM Streamyx RM400.00 Bill Air RM100.00. takanlah  MDK akan terus2 mendenda kami selagi lesen tu tak dapat...lesen tu kan MDK yang proses..takan kami jadi mangsa.. ni dah tak  betul...kesimpulannya saya terpaksa tutup kedai selagi tak dapat lesen...kalau lesen tu tak juga siap dalam 4 atau 10 tahun....saya nak makan ape? kalau dulu MDK kata guna lesen trading tu takde masalah...so kenapa MDK tak bagi lesen sementara menunggu lesen cyber tu siap? kenapa mereka harus mengenakan denda kami diatas kesalahan mereka sendiri?.. saya sebagai wakil peniaga cybercafe di keningau sabah merayu kepada pihak yang berkuasa supaya memberikan perhatian serius tentang kes ini....maklum balas tentang perkara ini sangat kami harapkan...

sekian terima kasih

Nama Pengadu : Jaleh Asri 
Email : good2talks@gmail.com
Loading...

Related

pendapat 2707011895779887699

PEMASARAN SATU SABAH




ISU PANAS 1MDB

Jumlah Paparan Halaman

POPULAR

Recent

Comments

Connect Us







item