satusabah

SEMASA : Remaja 15 Tahun "Terlanjur" Campak Bayi Baru Dilahirkan

Suspek berusia 15 tahun dan baru datang dari Sabah untuk mencari pekerjaan di sini selepas berhenti sekolah Panik selepas melahirkan b...

Suspek berusia 15 tahun dan baru datang dari Sabah untuk mencari pekerjaan di sini selepas berhenti sekolah

Portal Berita Satu Sabah
Panik selepas melahirkan bayi luar nikah menyebabkan seorang remaja perempuan berusia 15 tahun mencampak bayinya itu dari tingkat tiga pangsapuri di Taman Sri Endah, Sri Petaling di sini.

Dalam kejadian jam 11 malam kelmarin, remaja itu dikatakan bertindak kejam membunuh bayi perempuan itu selepas bimbang perkara itu diketahui ahli keluarga lain.

Bagaimanapun mayat bayi itu ditemui seorang anggota Pasukan Skim Rondaan Sukarela (SRS) dalam keadaan telentang di tepi sebuah kereta di pangsapuri itu.

Anggota SRC terbabit yang sedang menjalankan rondaan mulanya menyangka mayat bayi itu adalah bungkusan sampah sebelum menghampirinya dengan niat mahu mengutip dan membuang ke dalam tong sampah.

Bagaimanapun dia terkejut apabila menemui mayat seorang bayi perempuan cukup sifat dan masih bertali pusat dipercayai dicampak dari tingkat atas blok pangsapuri itu.

Susulan itu dia bertindak menghubungi polis bagi memaklumkan kejadian itu.

Pengerusi SRS pangsapuri itu, Dzulkarnain Ariffin berkata, mereka terkejut sejurus melihat bayi itu yang dipercayai mati akibat terhempas.

Menurutnya, mayat bayi itu yang mengalami kecederaan di kepala dan badan disyaki terhempas di atas atap dapur rumah penduduk sebelum berguling terjatuh ke atas rumput.

“Soal siasat polis mendapati ibu bayi itu tinggal di tingkat tiga blok berkenaan. Suspek berusia 15 tahun dan baru datang dari Sabah untuk mencari pekerjaan di sini selepas berhenti sekolah.

“Kejadian itu bagaimanapun tidak diketahui keluarga berikutan remaja itu melahirkan bayi di dalam bilik tidurnya,” katanya.

Menurutnya, anggota polis menemui sehelai kain batik yang masih berdarah dipercayai dipakai oleh remaja itu ketika melahirkan anak.

Katanya, remaja itu disahkan mengandung selepas disyaki menjalin hubungan sulit dengan seorang lelaki warga Indonesia yang tinggal berhampiran blok berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Brickfields ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu dan siasatan lanjut masih dijalankan.

“Remaja itu dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) untuk mendapatkan rawatan lanjut dan akan ditahan untuk siasatan,” katanya. - Harian Metro

NIKONVSCANON APA YANG TERBAIK
videoCANON --->> UTK 8BelasTahun SAHAJA


Loading...

Related

remaja 2 966695229725925707

PEMASARAN SATU SABAH




ISU PANAS 1MDB

Jumlah Paparan Halaman

POPULAR

Recent

Comments

Connect Us







item